„Girls day“ Škoda Mladá Boleslav

Ve čtvrtek 25. dubna se skupina dívek z naší školy zúčastnila tzv. „Girls day“ ve firmě Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav. Tento den probíhá po celém světě každý rok většinou v dubnu. Jed- ná se o interaktivní den otevřených dveří, kdy se dívky mohou jít podívat do technických firem, výzkumných center nebo univerzit.

Po příjezdu do Boleslavi nás čekalo přivítání v zasedací místnosti konstrukčního centra. Po krátkém úvodu jsme byly rozděleny do skupinek a následně jsme procházely určená stanoviště, kde pro nás měli nachystaný program.

Prohlídku jsme začaly v oddělení konstrukce světel. Zde byl připraven speciální trenažér, který jsme si směly vyzkoušet. Zkouška začínala tím, že jsme si vyzkoušely, jak se jede se špatnými světly, až po jízdu s těmi nejnovějšími. Následovalo stanoviště s diagnostikou, kde se měří světelná intenzita v jednotlivých bodech. Na dalším pracovišti probíhal výzkum světel celkově – jejich vzhled, zakomponování do karoserie, umístění blinkrů. Na závěr této první části prohlídky nám byl představen nový model – Škoda Scala, který jsme měly možnost prozkoumat zblízka.

Následoval přesun do jiné části centra, kde probíhá vývoj hybridů a elektromobilů. Současné plugin hybridy mají dojezd na el. pohon zhruba 70 kilometrů, což pro běžný městský provoz bohatě stačí. Na ukázku byl k vidění i celý podvozek  elektromobilu Škoda e-Citigo. V současné době pracují na novém modelu Škoda Vision iV, který byl představen v Ženevě. Tento elektromobil bude mít dojezd až 500 kilometrů. Po prohlídce jsme se přesunuly na parkoviště, kde na nás čekali vývojáři a svezli nás v prototypu Škoda e-Octavia a v již prodávaných elektromobilech VW e-Up a VW e-Golf.

Následoval přesun zpět na bránu číslo 3 a poučení o vývoji designu s krásným modelem Vision RS. Podobu současných aut vytvářejí stylisté, avšak rozhodující slovo má šéfdesignér. Přesné linie, dokonalé proporce a křišťálové povrchy, to je to, co zákazník chce. Podle šéfdesignéra ze Škody v Mladé Boleslavi je také velmi důležité odlišit jednotlivé značky  koncernu.

V žádném z areálů Škoda Auto se nesmí fotit, my se navíc pohybovaly v tzv. červených zónách, kde se mobilní telefon před vstupem odevzdává. Některé vozy byly bohužel maskovány, jiné zakryty. I přesto nás zaujalo prostředí a celková atmosféra konstrukčního centra.

Girls day byl pro celou naši skupinu zajímavou zkušeností.

 

Karolína Chaloupková 3.A